
صاحبان هوشمند کسب و کارها می دانند که مدیای ارتباط آنها با مشتریان تأثیر بسزایی در تصویرسازی و برند سازی کسب و کار آنها دارد. از این رو استفاده نابجا از ابزارها در زمان هایی که می توان هوشمندانه عمل نمود مدیران کسب و کارها را متفاوت می کند.
در این بخش می خواهیم از موارد مفید استفاده از پیام صوتی به نکاتی چند اشاره نماییم:
1. دعوت به رویدادها:

بارها اتفاق افتاده که برای دعوت رسمی مخاطبین خاص خود به یک سمینار، سخنرانی و یا همایش نیاز به رابطی رسمی تر و مطمئن تر از پیامک دارید. رسانه ای که مخاطب شما رسمیت دعوت شما را حس نموده و در حاطر خود ثبت نماید. صدای اخباری و رسمی دعوت از مخاطب شما می تواند جدیت و تأکید را در ذهن مخاطب شما متبادر نماید. این مهم در دانشگاهها، موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی کاربرد بیشتری داشته و در کل می توان از پیام صوتی به عنوان رسانه ی دعوتگر به هر جمع و همایشی استفاده نمود.
2. اعلام سررسیدهای مالی:

اطلاع رسانی سررسیدهای مالی مانند پرداخت اقساط و یا بیمه نامه ها و دیگر عقود مالی و مشکل عدم دریافت پیام سامانه همیشه از دغدقه های صاحبان کسب و کار بوده. تماس تلفنی و پخش پیام صوتی با محتوای یادآوری پرداخت و یا اطلاع رسانی پرداخت انجام شده همیشه حس اعتماد را در ذهن مخاطب شما ایجاد می نماید. می توانید با تنظیم ارسال کمپین های زماندار برای هر مشتری خود این مهم را انجام دهید. همچنین می توانید با استفاده از متدهای وب سرویس سامانه امکان ارسال پیام صوتی به مخاطب خود در زمان مشخص را از طریق نرم افزارهای مالی خود فراهم آورید.
3. تبلیغات: برند سازی

استفاده های تبلیغاتی از پیام صوتی در صورتی که به صورت صحیح و هوشمندانه انجام نپذیرد می تواند ضدتبلیغات شود و رسانه و برند شما را در ذهن مشتریانتان مکدر کند. به همین دلیل صاحبان کسب و کار از پیام صوتی در مواردی صرفا برای تکرار برند خود در گوش مشتریان بالقوه استفاده می نمایند. که البته این کار بایستی با رعایت ظرافت های خاص خود مانند کیفیت صدا و محتوای ارائه شده در سطح بالا انجام پذیرد.
4. تبلیغات: کمپین های ترکیبی (پیامک و پیام صوتی)

در زمانی که از پیام صوتی صرفا برای تبلیغ یک کالا و یا خدمت می خواهید استفاده نمایید بهتر است کمپین خود را به صورت ترکیبی با پیامک طراحی و اجرا نمایید. ارسال پیامک به شماره های موبایل پاسخ داده در کمپین صوتی می تواند تأثیر تبلیغاتی کمپین را چندین برابر نماید.
5.تبلیغات: نمایشگاهها

استفاده از پیام صوتی برای محتوای اطلاع رسانی نمایشگاههای هر شهر یا استان یکی از کاربردهای مؤثر و مفید پیام صوتی می باشد. این محتوا به دلیل کاربردش اصولا ضدتبلیغ در نظر گرفته نمی شود. لذا می توان کلیه اطلاع رسانی های نمایشگاهها را بوسیله ی پیام صوتی با تأثیرگذاری به مراتب بیشتر از پیامک اجرا نمود.
6. ابزار کمکی برای اپلیکیشن ها و وب سایتها

احراز هویت کاربران برنامه های و سایت ها بوسیله ی پیام صوتی و با استفاده از متدهای وب سرویس سامانه از جدیدترین متدهای احراز هویت در فضای مجازی می باشد. اطمینان و امنیت در این روش خاطر برنامه نویسان و توسعه دهندگان را آسوده نموده است.